Saaremaa ralli endistest võitjatest on tänavu starti tulemas Georg Gross, kes on taas Saaremaal istumas piloodi kohal (2017.aastal luges Saaremaal Ott Tänakule kaarti). Ford Fiesta WRC RS autoga sõitva Grossi kõrval võtab koha sisse Raigo Mõlder, kellega koos neil Saaremaa teedelt võit ette näidata aastast 2013.
Peale vahelejäänud
Lõuna-Eesti rallit on tagasi stardirivis, meistrivõistluste 4WD
absoluutarvestuse liidrid, Valerii Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC).
Proto autosid on koduse hooaja viimasel etapil starti tulemas viis ning need on
rajale toomas – 2015.aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur ja tema kaardilugeja Silver Simm (Ford
Fiesta), Priit Koik – Uku Heldna (Ford Fiesta), Roland Murakas – Kalle Adler
(Ford Fiesta), 2001. ja 2002 aasta Saaremaa ralli võitja Margus Murakas,
kellele kaarti lugemas Rainis Nagel (Audi S1) ja Allan Goldberg – Kaarel Lääne
(Subaru Impreza).
Koduteedel on oma elu esimest neljaveolise autoga starti tegemas Ken Torn, kes
tänavu endale juba koos Kuldar Sikku ja Aleks Leskiga kindlustanud kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge
esikohakarikad. Saaremaal on Tornile kaarti lugemas Kaido Kaubi ning meeste
võistlusautoks on Ford Fiesta R5.
Lisaks Torn – Kaubile on Eesti võistlejatest veel hooaja viimasel etapil R5
autoga startimas Raul Jeets – Andrus Toom. Möödunud aasta Saaremaa ralli
kolmandad mehed toovad tänavugi rajale Škoda Fabia R5.
Estonian R2 Challenge arvestuses on Saaremaal startimas viis võistluspaari,
kellest kaks – Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2) ja Roland Poom –
Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), peavad hooaja kokkuvõttes omavahel jagama teise
ja kolmanda koha. Uustulnd – Pannasel on veel võimalus tulla tänavuse aasta
EMV2 klassi ehk kaheveoliste absoluutarvestuse Eesti meistriteks.
Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses on lisaks 15
võistluspaarile starti tulemas ka Lõuna-Eesti teedel karjääri esimese
absoluutarveatuse võidu teeninud Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi
Lancer Evo VIII). Eestlased jäävad Saaremaal mitte startivatest klassi
liidritest maha vaid 6 punktiga.
Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 pole veel
tänavused meistrid selgunud ning mõlemad tiitlisoosikud on Saaremaal stardis -
Karel Tölp – Martin Vihmann ja Kristo ja Raido Subi. Mõlemad võistluspaarid
sõidavad Honda Civic Type-R.
Sarnaselt EMV5 klassiga on tiitliheitlusesse jäänud kaks võistluspaari ka
rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise
mootoritega autodega. Kulla eest heitlevad Saaremaal Madis Vanaselja – Jarmo
Liivak ja Mario Jürimäe – Martin Valter. Mõlemad sõidavad BMW M3 tehnikaga.
Nii kaheveoliste klassi EMV8 (E10), kui E-rühma klassi EMV9 (E9), kus
sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega on meistritiitlid
jagatud ning need läksid võistluspaaridele Martin Saar – Karol Pert (VW Golf 2)
ja Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Hoolimata tiitlite võitmisest on
mõlemad ekipaažid stardis ka Saaremaal.
Kuigi veoautode klassis EMV10 on samuti tänavused meistrid juba selgunud ning
nendeks on Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ51), siis on ka nemad hooaja
viimasel etapil stardis ning nendele on konkurentsi pakkumas koguni 19 GAZ autodega
sõitvad võistluspaari.
51. Saaremaa ralli start
antakse reedel 12.oktoobril, Auriga keskuse parklas.
Reedel sõidetakse kolm katset, millest esimene on Saaremaa ralli kavas täiesti
uuena, Metsküla / Saarte Tehnika. Avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare
linnakatse. Laupäeval, 13. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil kaheksa kiiruskatset, mille hulgas ka
Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, Undva ja Leedri. Ühtekokku läbitakse kahe
päeva jooksul veidi alla 133 katsekilomeetrit.
Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse,
Kuressaare linnas.
Rallipass ja ralli meened on müügil rallipoes, mis asub Auriga keskuses.
Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele.
Rallipass lapsele vanuses 12-18, maksab 6 eurot. Pileteid konkreetsele katsele
saab soetada katsetel: lisakatse hinnaks
on 5 eurot , õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased
lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.
Ajakirja Sport, mis on teist aastat järjest Saaremaa ralli võistluskavaks on
võimalik soetada valitud Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.
Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Erki Berends ja Olaf Suuder ning katse finišitest toovad värsked sõitjate muljed kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.
51.Saaremaa ralli
registreerunud võistlejatega saab tutvuda:
https://saaremaarally.eu/pealtvaatajale/?spectator_163
Foto: Ray Põder