Rally Estonia 2018 Tagasi
Shell Helix Rally Estonial jagub põnevust igasse võistlusklassi
06.07.2018

13.-15. juulil sõidetav Shell Helix Rally Estonia on tänavuste Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste etapiks. Nii tulevad WRC meeskondade ja sõitjate kõrval starti nende riikide meistrivõistluste parimad sõitjad, kelle sihiks on aasta kokkuvõttes kõrged kohad meistrivõistluste tabelis. Osa võistlejaid, kes sarjas ei ole osalenud, tulevad just siin starti, sest võimalus olla rajal koos tulevaste võimalike maailmameistritega on ahvatlev, ning Lõuna-Eesti teed ei jäta külmaks ühtegi sõitjat.

Uute WRC autode kõrval saab Rally Estonial stardis näha ka eelmise põlvkonna WRC autosid. Georg Gross-Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) ja Valeri Gorban-Sergei Larens (Mini Cooper WRC) on pidanud kahel viimasel Eesti meistrivõistluste etapil häid lahinguid ja on põhjust uskuda, et see duell jätkub ka Rally Estonial. 

Georg Gross: “Lähen sellele võistlusele vastu väga hea tundega. Tegu on väga suure sündmusega ja kui ma ise ei sõidaks, siis oleks ma kindlasti raja ääres. Meile on koju kätte toodud kolm WRC sarja tipptiimi, see on ulme, mida rallikorraldajad on ära teinud. Kutsun kõiki kindlasti raja äärde seda vaatama. Võrreldes konkurentidega on meil kilomeetreid sel aastal vähem sõidetud aga teeme selleks ralliks korraliku ettevalmistuse ja anname hea lahingu.” 

Üks konkurentsi poolest põnevaim klass on R5 autode seltskond. Shell Helix Rally Estonia toob rahva ette kokku 9 R5 autot, sõitjad tulevad Soomest, Leedust, Venemaalt, Poolast ja Lätist. Eestist astuvad sellistele nimekatele välissõitjatele nagu Jari Huttunen-Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5), Eerik Pietarinen-Juhana Raitanen (Skoda Fabia R5), Benediktas Vanagas-Mindaugas Čepulis (Skoda Fabia R5) ja paljudele teisele vastu Raul Jeets ja Andrus Toom (Skoda Fabia R5). 

Raul Jeets: “Äärmiselt hea on teha selle aasta esimene start just Rally Estonial. Oleme osalenud kõigil seitsmel Rally Estonial ja meile on siin startimine enesest mõistetav. Oleme olnud tunnistajaks, kuidas korraldajad on iga aasta meeletult panustanud ja seda sündmust suuremaks teinud. See on võimas! Tänavu saame startida väga kõrgetasemelises seltskonnas, koos WRC sarja tippudega ning see, et R5 autode arvestuses on tugev konkurents, on meile vägev väljakutse.” 

Viimastel aastatel on lisandunud Eesti meistrivõistlustele nn proto autod. Tegu siis enamjaolt N-rühma autode tehnika ja uuemate keredega autodega. Selliste autodega on rajal tuttavad nimed nagu Egon Kaur-Rasmus Vesiloo (Ford Fiesta), Rainer Aus-Simo Koskinen (VW Polo) ja neile lisanduvad Karl Kruuda-Annika Arnek (Ford Fiesta). Neljaveoliste autode osas pakuvad kindlasti head konkurentsi Ranno Bundsen-Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer EVO 8) ja Läti rallikrossistaar Reinis Nitišs koos Andris Malnieksiga (Mitsubishi Lancer EVO X). 

Viimaste aastate üks tugevama konkurentsiga klassi Eesti meistrivõistlustel on R2 autode klass, mille sees peetakse ka Estonian R2 Challenge arvestust, kus on parimatele hooaja kokkuvõttes korralikud rahalised auhinnad. Möödnud aasta meister ja täna autoralli MM-sarjas sõitev Ken Torn koos Aleks Leskiga (Ford Fiesta R2) on kindlasti üks soosikutest võidule. Hetkel on nad ka sarja liidrid, teisest küljest teevad nad ettevalmistusi juba Soome MM-ralliks. 

Ken Torn: “Lõuna-Eesti katsed on need, mis on vähegi sarnased Soomele. Katsed on kiired ja hüpetega, seega saab siit hea rütmi ja tunde enne Soomet. Rally Estonial tahame kindlasti oma klassi võita ja hea on, et saame ennast võrrelda ka välismaiste konkurentidega.” 

Samas arvestuses sõidab Läti meistrivõistlustel osalev autoralli ja rallikrossi maailmameistri Petter Solbergi poeg Oliver, kelle kaardilugejaks on Veronica Engan.  

Oliver Solberg: “Ootan juba Rally Estoniat, mis saab olema kindlasti väga äge ja paljunõudev võistlus, kus kiirused ja hüpped saavad olema suured. Tuleme endast siin maksimumi andma.”

Kindlasti tasub katsetel olla rahulikult kuni võistlejaterivi lõpuni, sest rahvusliku klassi võistlejad eesotsas võimsate tagaveoliste autodega pakuvad väärt vaatemängu. Ja paljude arvates on just parimad palad kõige lõpus, kui rajale tuiskavad veoautod. Omaaegne GAZ tehase toodang on siin pandud nii hästi jooksma, et nende masinate tippkiirus on 150-160 km/h. Tegu on unikaalse klassiga, sest mujal maailmas veoautode klassi masinatega rallit ei sõideta. Shell Helix Rally Estonia stardis on kokku tervelt 13 GAZ ralliveokat. 

Shell Helix Rally Estonia stardis on kolme WRC meeskonna sõitjad: Ott Tänak ja Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), Hayden Paddon ja Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) ning Craig Breen ja Scott Martin (Citroen C3 WRC). Kokku registreerus võistlusele 103 meeskonda, nende hulgas 5 WRC autot, 9 R5 klassi autot, 4 proto klassi autot ja 12 R2 klassi autot.  

Rallipassid ja ametliku kontserdi Nyusha pääsmed on müügil Circle K jaamades üle Eesti ning rallyestonia.ee rallipoes. Ametlik ralliprogramm alates 04.07 müügil Circle K jaamades üle Eesti ja kohapeal Sportland rallipoe telkides. Fännitooted piiratud valikus müügil Circle K jaamades üle Eesti ja rallyestonia.ee rallipoes ning kogu valikus kõikjal kohapeal Sportland rallipoe telkides. 

Ralli ava- ja lõputseremoonia toimub Tartus, Raekoja platsil. Tartus sõidetakse ralli üks publikukatse ja Tartu Lauluväljakul toimub ralli ametlik kontsert, mille peaesinejaks on Venemaa superstaar Nyusha, kellega jagab lava meie enda armastatud Eesti aasta naisartist Liis Lemsalu. Otepää ja Tehvandi spordikeskus on taas ralli tehniliseks keskuseks, kus asub nii hooldusala kui ralli juhtimiskeskus. Elvas sõidetakse samuti publikukatse, mis on Shell Helix Rally Estonia viimane kiiruskatse. 

Shell Helix Rally Estonia 2018, mis toimub 13.-15. juulil Tartus, Otepääl, Elvas ja Kanepi teedel on Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste etapp ning FIA European Rally Trophy etapp.


Foto: Raul Kulgevee