Reede õhtul anti Võru keskväljakul start Eesti autoralli meistrivõistluste kuuendale ja Läti autoralli meistrivõistluste viiendale etapile. Järjekorras 16. Lõuna-Eesti ralli avapäevale startis 76 võistluspaari. Reedel läbiti neli kiiruskatset ja läbiti 18,62 katsekilomeetrit.
Võistluse avakatsena läbiti
8,24 km pikkuse Saaluse katse esimene läbimine, mille võidu võtsid Roland
Murakale – Kalle Adlerile (Ford Fiesta). Kohe ralli esimesel katsel pidid
teeäärde jääma Lõuna-Eesti ralli 2017 võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford
Fiesta RS WRC) ja möödunud aastal oma uue Ford Fiesta proto autoga just Võru
teedel debüüdi teinud Egon Kaur ja Kauri kõrval taas koha sisse võtnud Silver
Simm. Mõlemad võistluspaarid sõitsid mööda rajaäärset kivi, mis lõhkus auto
vasaku esimese ratta.
Saaluse katse korduvläbimise parimad olid lätlased Janis Berkis – Edgars
Ceporjus (Ford Fiesta).
Peale kahte sõidetud kruusakatset juhtisid rallit Priit Koik – Uku Heldna (Ford
Fiesta), kelle edu Murakas – Adler ees oli 0,1 sekundit. Päeva lõpetas kahel
korral läbitud 1,07 km pikkune Võru linnakatse, mille äärde oli kogunenud suur
hulk rallifänne. Asfaldil sõidetud lühikese linnakatse mõlema läbimise parimat
aega näitasid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII).
Lõuna-Eesti ralli
laupäevastele katsetele lähevad liidrina vastu Murakas – Adler, kelle edu Koik
– Heldna ees on 0,7 ja Bundsen – Loštšenikov ees 2,1 sekundit.
Klassi EMV3 parimatena lõpetasid avapäeva Berkis – Ceporjus ja EMV4 Bundsen –
Loštšenikov. EMV5 klassis ei leidnud avapäeval vastast vendadele Kristo ja
Raido Subi (Honda Civic Type-R).
EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestustes juhivad 18,62 km järgselt Rasmus
Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2). Vaid 0,1 sekundilise eduga lähimate
konkurentide ees võitsid EMV7 arvestuse avapäeva Janis Vorobjovs – Ivo Pukis
(BMW M3). EMV8 klassis näitasid Lõuna-Eesti ralli avapäeval konkurentidele
tagatulesid VW Golf 2 sõitnud Martin Saar – Karol Pert.
Kui EM7 arvestuse esimest ja teist lahutab peale nelja sõidetud katset 0,1
sekundit, siis EMV9 arvestuse liidrite Klim Baikov – Andrey Kleshchev (Lada
2105) edu lähimate konkurentide ees oli 0,3 sekundit.
EMV10 klassi ehk veoautode arvestuse avapäeva parimad olid Taavi Niinemets –
Esko Allika (GAZ 51A).
Lõuna-Eesti ralli avapäeva detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste kodulehelt: https://autoralli.ee
Lõuna-Eesti ralli jätkub
laupäeval seitsme kiirukatsega, mille jooksul läbitakse 91,63
katsekilomeetrit.Tänavuse Lõuna-Eesti ralli punktikatse on SS10 Aegaon Watches
(Luhamaa).
Lõuna-Eesti ralli punktikatse võitjaid ning lisaks kiireimaid lätlasi, parimaid
esiveoliste arvestuse võistlejaid ja nobedamat veokaga sõitvat võistluspaari
ootavad ees auhinnad Eesti esimese käekellatootja AEGAON poolt, kes on välja pannud mudelid
„Tabula Rasa“ seeriast, mis on just autorallist inspireeritud. Esimesed 10
autot stardivad laupäevastele katsetele pööratud järjestuses.
Avapäeva katkestanud võistluspaaridest on teiste hulgas laupäeval rajal tagasi tulemas Egon Kaur – Silver Simm ja Oliver Solberg - Veronica Engan (Peugeot 208 R2). Gross – Mõlder laupäevastele katsetele ei stardi.
16.Lõuna-Eesti ralli 2018 võitjad sõidavad Võru keskväljakul asuvale poodiumile 18:15.
Ka laupäeval tervitavad rallifänne läbi Ring FM Lõuna-Eesti sageduse 101,7 MHz, Margus Kiiver ja Oskars Kaņeps-Kalniņš ning katselõpu intervjuusid toovad kuulajateni Gunnar Siiner ja Siim Metsmaa.
16. Lõuna-Eesti rallipasse
(käepaela) on võimalik soetada katsetelt ja kõikidest Võru Olerexi tanklatest
ning ka Vastsesellina Olerexist, hinnaga 10 eurot. Katsete üksikpiletid on
müügil katsetel ning hinnaks 5 eurot.
Lõuna-Eesti ralli 2018 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab
kolmapäeval ilmunud Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse
müügipunktides üle Eesti.
Foto: Raivo Remmelgas