Absoluutarvestuse kolmandal
kohal on Rainer Aus – Taaniel Tigas (VW Polo), kes jäävad omakorda Kaur –
Arnekist maha 3,3 sekundiga.
Algselt võistluspäeva liidrina lõpetanud Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen
(Škoda Fabia R5) läbisid Võru linnakatse mitte lubatud formaadis ning said
selle eest 30 sekundilise karistuse ning kukkusid üldarvestuses kümnendaks.
EMV3 ehk N-rühma Lõuna-Eesti ralli avapäeva parimad olid Siim Plangi – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X). Klassi teised on Aleksey Semenov - Dmitrii Kolomiets (Mitsubishi Lancer Evo X) +34,3 ja kolmandad Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +35,8.
Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses olid avapäeva kiireimad Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Peale kolme sõidetud kiiruskatset jäävad liidritest 10,6 sekundi kaugusele Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI) ning klassi kolmanda on Anre Saks – Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo VII), kes kaotavad Bundsen – Loštšenikovile 11,8 sekundiga.
Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 on Lõuna-Eesti ralli avapäeva järel liidrid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teised on Petr Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T Racing) +17,0 ja kolmandad Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) +20,9.
Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses juhivad rallit kõik reedesed kiiruskatsed võitnud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Avapäeva järel hoiavad teist kohta Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) +14,2 ja kolmandad on Martins Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2) +16,9.
Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega on kolme sõidetud kiiruskatse järel liidrid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Vaid 0,3 sekundiga jäävad klassi liidritest maha Toni Gardemeiste - Krisjanis Caune (BMW M3). Rahvasuus BMW klassiks ristitud klassi kolmandat kohta hoiavad Einar Laipaik - Priit Piir (BMW M3) +5,9.
Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) liidrid on peale Lõuna-Eesti ralli avapäeva Martin Saar – Martin Valter (VW Golf 2), kellest 12,2 sekundi kaugusele jäävad Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205) ning 12,7 sekundiga kaotavad klassiliidritele Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet).
Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega on peale avapäeva juhtimas Rainer Meus - Janek Tamm (Lada VFTS), kellest 3,4 sekundi kaugusele jäävad Raul Viilo - Taivo Tuusis (Toyota Starlet) . Klassi kolmandad on Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet) +4,5.
Veoautode EMV10 (E13) arvestuses olid Lõuna-Eesti ralli avapäeva kiireimad Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kellest 13,2 sekundi kaugusele jäid Tarmo Bortnik – Jarmo Liivak (GAZ 51A). Klassi kolmandad on Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51R), kes jäävad Niinemets – Allikast maha 17,5 sekundiga.
Järjekorras 15. Lõuna-Eesti ralli avapäeva detailset tulemused leiab Eesti Autoralli Meistrivõistluste kodulehelt : http://autoralli.ee/
Laupäevasele võistluspäevale
stardivad 15 parimat pööratud järjestuses.
Avakatsena sõidetav Uue-Saaluse 1 (Citroen) saab alguse 9:12. Kokku sõidetakse
laupäeval kaheksa kiiruskatset ja läbitakse 112,72 katsekilomeetrit.
Lõuna-Eesti ralli punktikatseks on SS9 Kündja 1 (Aegaon Watches), mille parimat
Eesti ja Läti meistrivõistluste võistluspaari ootav eriauhinnana välja pandud
käekellatootja AEGAON tuliuued mudelid „Tabula Rasa“ seeriast, mis on
just autorallist inspireeritud.
Järjekorras 15.Lõuna-Eesti ralli võitjad sõidavad Võru kesklinnas asuvale
poodiumile 19:30.
15.Lõuna-Eesti ralli laupäevase võitluspäeva stardijärjestus: http://autosport.ee/rallyreg/public/calendar_file/Startlist%20Day%202.pdf
Ametlik ralliraadio on RING
FM, mis levib Võrumaal sagedusel 101,7 MHz.
Stuudios tervitavad rallifänne Marek Lindmaa ja Oskars Kaneps-Kalnins ning
katselõpu intervjuusid toovad kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.
Foto: Raivo Remmelgas.