50. Saaremaa rallile registreerus 183 võistluspaari, kaheteistkümnest riigist.
Järgmisel nädalavahetusel,
13.-14.oktoobrini, sõidetakse Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedel Eesti autoralli
meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge viimane etapp, Silveston Saaremaa
ralli.
50. Saaremaa rallile registreerus 183 võistluspaari, kaheteistkümnest riigist.
Juubeliralli stardirivi avab Ott Tänak, kelle tuttava Ford Fiesta RS WRC
kõrvalistmel võtab koha sisse tänavuse hooaja 4WD absoluutarvestuse meister
Georg Gross. Kahe peale on meestel ette näidata neli Saaremaa ralli võitu.
Mõlema mehe kaardilugejad ehk siis Martin Järveoja ja Raigo Mõlder on seega
Saaremaa ralliks „töötud“ ning saavad võistlust rajaäärest nautida.
„Meil on Georgiga tänavune
Eesti meistritiitel taskus ja see, et Ott saab kodus WRC autoga sõita, on
kindlasti fännidele maiuspala.
Eks see kodusel juubelirallil mitte osalemine jääb veidi kripeldama, kuid eks
neid juubelirallisid on veel tulemas ja kavatsen neist siis osa võtta,“ sõnas
Raigo Mõlder plaanide muutuse kohta.
„Georg saab enne võistlust kõvasti nö. kuiva trenni ehk siis loeb minu vanu
legendiraamatuid. Eks ta on ju harjunud legendi kuulama, nüüd tuleb tal
seda aga ise lugema hakata.
Ise olen Saaremaal kohal ning koordineerin hoolduspargis meeskonna tööd,“
jätkas Mõlder.
Numbri all kaks saavad
hooaja viimasele kodusele rallile lähte 2015. aasta Saaremaa ralli võitjad Egon
Kaur – Annika Arnek, kellele see on hooaja teiseks stardiks uuel Ford Fiesta
proto autol.
2016. aasta Saaremaa ralli võitja Siim Plangi on oma tavapärase Mitsubishi
Lancer Evo X vahetanud seekord Škoda Fabia R5 vastu. Plangile loeb Saaremaa
teedel kaarti Urmas Roosimaa.
Ka järgnevad kaks stardirivi autot on Škoda Fabia R5. Numbri all neli stardivad
Raul Jeets – Andrus Toom ja kohe nende järel Nikolay Gryazin – Yaroslav
Fedorov.
Kolme Fabia R5 võistluspaari järel saablähte 2007. aasta Saaremaa ralli võitja
Rainer Aus ja tema kaardilugeja Taaniel Tigas, kelle võistlusautoks VW Polo
proto.
Lisaks eelpool nimetatud endisest Saaremaa ralli võitjatest on
juubelivõistlusel veel startimas 2014. aasta võitja Timmu Kõrge (Subaru
Impreza) ja 2001. ja 2002. aasta võitja Margus Murakas, kes startimas tuliuuel
Audi S1 proto autol.
Endistest tippudest on Saaremaa 50. juubelirallil veel starti tulemas Slava
Popov (Mitsubishi Lancer) Gunnar Tamm (Subaru Impreza), Villu Mättik (VAZ 2105)
jpt.
Lisaks Tänak – Grossile on WRC autodel Saaremaal startimas soomlased Jari Tuuri
– Toni Kuhanen (Mitsubishi Lancer WRC) ja rootslased Stig Andervang – Robin
Eriksson (Subaru Impreza WRC).
Esimese kaheveolise autoga stardivad Saaremaa teedele numbri all 23 võistlevad Alexander Kudryavtsev – Volodymir Korsia (Peugeot 208 R2).
Saaremaa teedel selgub ka
tänavune Estonian R2 Challenge võitja. Liidrina lähevad hooaja viimasel
etapil starti Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ning teisena lätlased
Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Teoreetiline võimalus veel
Estonian R2 Challenge peaauhind 28 000 eurot võita on ka võistluspaaril Roland
Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2).
Kodustele noortele sõitjatele on teist meistrivõistluste etappi järjest
konkurentsi pakkuma tulnud 2003. aasta MM-võitja Petter Solbergi poeg Oliver
(Peugeot 208 R2), koos kaardilugeja Veronica Enganiga.
EMV5 klassis on võistlusele
startimas 15 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid Karel Tölp -
Martin Vihman (Honda Civic Type-R).
Rahvusliku E-rühma neljas erinevas klassis on meistrivõistluste viimasele
võistlusele startimas üle 100 võistluspaari, kelle hulgas ka kõikide klasside
liidrid – Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI) EMV4 (E12),
juba endale tänavuse meistritiitli kindlustanud Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets
(BMW M3) EMV7 (E11), Martin Saar – Martin Ansi (VW Golf2) EMV8 (E10) ja Janar
Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600) EMV9 (E9).
Loomulikult ei puudu Saaremaalt ka veoautode klassi EMV10 võistlejad. Kokku on
koos meistrivõistluste liidrite Kaido Vilu – Erik Vaasaga (GAZ 51)
juubelirallile startimas koguni 21 GAZil sõitvat võistluspaari.
Silveston 50. Saaremaa ralli
start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 13.
oktoobril kell 17.30 sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile.
Reedel sõidetakse kolm katset, nende hulgas ka Kuressaare linnakatse.
Laupäeval, 14. oktoobril sõidetakse Silveston Saaremaa rallil kaheksa
kiiruskatset, teiste hulgas ka tänavuse ralli punktikatse SS11 Sääre/Silveston
(18,22 km).
Seda katset on viimati Saaremaa rallil sõidetud aastal 2001. Ühtekokku
läbitakse kahe päeva jooksul 130,71 katsekilomeetrit.
Kiiruskatsed on
pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas.
Rallipass (rinnamärk) ja ralli meened on müügil alates kolmapäevast, 11.
oktoobrist rallipoes, mis asub Saare Selveris (Tallinna 77). Rallipass hinnaga
15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele ja ka laupäeva õhtul
Kuressaare Spordihoones toimuvale after party’le.
Rallipass lapsele vanuses 12-18, maksab 6 eurot. Märgid on müügil ka
kiiruskatsetel.
Pileteid konkreetsele katsele saab soetada kohapeal: lisakatse 5 eurot ,
õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad
ralliraja äärde tasuta.
Ralli ajakiri, mis maksab 3 eurot ilmub kolmapäeval 11.oktoobril. Ajakirja
Sport Saaremaa juubeliraaliks välja antud eriväljaannet on võimalik soetada
valitud Cirkel K jaamadest üle Eesti, Nord Auto Kadaka tee salongist, Saare
Kütuse tanklatest, Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.
Alates 11. oktoobrist on
Kuressaare lossis avatud Saaremaa ralli 50.juubelile pühendatud näitus.
Lossiesisel platsil on võimalik näha ralliautosid ja lossis on välja pandud
esemeid ralli algusaastatest kuni tänapäevani, sh Eesti sõitjate autode
mudeleid. Reedel 13.oktoobril toimub lossiesisel sõitjate „autogrammitund“, mis
algab 14:30. Pilet Lossis toimuvale näitusele maksab 3 eurot.
Silveston
Saaremaa ralli korraldajatega on liitunud ka Eesti Meedia ja tänu sellele
vahendab Postimees.ee otseülekandes 11-st kiiruskatsest 7.
Tööle hakkab Saaremaa ralli otsestuudio, kus Margus Kiiveri ja Simo Koskineni
juhtimisel pakutakse ralli algusest kuni lõpuni intervjuusid, taustalugusid ja
sportlaste muljeid kiiruskatsetelt ning hooldusalalt. Värvi ja asjatundlikkust
lisab Postimehe otseblogi.
Foto: Ray Põder